Praktiski padomi

Labākais veids, kā risināt nesaturēšanu ir rīkoties soli pa solim. Dažas darbības, kam sākotnēji nav saskatāma saistība ar problēmu, var būt ļoti nozīmīgas abiem – gan kopējam, gan gulošajam pacientam. Pozitīva attieksme un vēlēšanās ieviest pozitīvas izmaiņas dzīvē ir visbūtiskākās.

Kā man iesākt?

Uzņemiet pietiekami daudz šķidruma

Organismam ir nepieciešama tā dienas šķidruma deva, lai tas varētu atbilstoši funkcionēt – to ir svarīgi atcerēties arī tad, ja ir urīna nesaturēšana. Atkarībā no vecuma, dzimuma, apkārtējās vides temperatūras vai ikdienas aktivitātes, mainās nepieciešamais šķidruma daudzums, taču organisms ir spējīgs paziņot, ja tam nepieciešams papildus šķidrums. Ir svarīgi reaģēt uz organisma dotām pazīmēm, paturot prātā dažas būtiskas lietas.

Atcerieties:

  • Pieaugušam cilvēkam katru dienu jāuzņem apmēram 1,5 līdz 2 litri šķidruma. Šis daudzums jāpalielina karstā un sausā laikā.
  • Dzerot pietiekami daudz šķidruma, tiek nodrošināta pareiza nieru darbība.
  • Ir pareizi ievērot noteikumu, ka ir jādzer, kad slāpst.
  • Slāpes labāk dzesēt ar dzērieniem, kas nesatur tukšās kalorijas – izvēlieties negāzētu minerālūdeni, avota ūdeni, zāļu un augļu tējas, cigoriņu kafiju un vājpienu.

Piezīme: Dažām zāļu tējām, piemēram, nātru tējai, ir urīndzenošs efekts. Arī daži augļi, piemēram, arbūzs, iedarbojas līdzīgi.

Šķidrumu ierobežošana, lai risinātu urīna nesaturēšanu, ir rīcība ar pretēju efektu. Aizmirstiet par to. Mazāk dzerot urinācija samazinās, taču samazinās arī urīnpūšļa kapacitāte, kas var novest pie poliūrijas (pieaug nepieciešamības urinēt biežums). Tas nozīmē, kas vajadzība urinēt būs jūtama biežāk, pat tad, kad urīnpūslis nav pilns.

Nepietiekama šķidruma uzņemšana noved pie dehidrācijas, kas ir īpaši bīstama zīdaiņiem un veciem cilvēkiem.

Dehidrācijas pamata simptomi:

  • Pastiprinātas slāpes
  • Sausuma sajūta mutē
  • Ķermeņa svara zudums
  • Nogurums

Progresējošas dehidrācijas simptomi ir pastiprināts enerģijas zudums un psihomotoriski traucējumi. Progresējoša dehidrācija ir nopietns drauds cilvēka veselībai.

Ievērojiet veselīgus ēšanas ieradumus un rūpējieties, lai jūsu ķermenis tiek atbrīvots no liekā regulāri

Ievērojiet veselīgus ēšanas ieradumus, kas nodrošina organismu ar visām nepieciešamajām barības vielām, tas palīdz veselībai un ļauj izvairīties no gremošanas problēmām. Nepareizas ēšanas izraisīti bieži aizcietējumi paplašina gremošanas trakta noslēdzošo posmu. Tas var radīt spiedienu uz urīnpūsli un kairināt to, tādējādi ierobežojot tā kapacitāti. Vēl jo vairāk, pastiprināts spiediens uz urīnizvadkanālu var apgrūtināt urīnpūšļa iztukšošanu, kas var novest pie pārplūdes nesaturēšanas.

Daži veselīgas ēšanas noteikumi, kas palīdzēs izvairīties no gremošanas problēmām:

  • Brokastis ir dienas svarīgākā maltīte – tā dod enerģiju visai dienai. Pārliecinieties, ka tajā iekļautas vismaz ¼ no dienai nepieciešamo kaloriju devas.
  • Ēdiet vieglas vakariņas – pilns kuņģis apgrūtina gulēšanu.
  • Ja jums ir īpaša diēta, stingri ievērojiet sava ārsta/ dietologa norādījumus.
  • Ēdiet lēnām – ēšana steigā slikti ietekmē jūsu veselību.
  • Jūsu ēdienkartei jābūt dažādai – atcerieties, ka jūsu organismam ir vajadzīgas olbaltumvielas, ogļhidrāti un tauki, lai tas pareizi darbotos.
  • Ēdiet pietiekami daudz svaigu augļu un dārzeņu – tie ir veselīgas ēdienkartes pamatā, jo tajos ir daudz vitamīnu, minerālvielu un šķiedrvielu.
  • Ierobežojiet asu un treknu ēdienu daudzumu – problēmas gremošanai, ko tie rada, var būt lielākas, kā prieks tos baudot.
  • Ierobežojiet sāls patēriņu – sāls aiztur ūdeni jūsu ķermenī. Pārāk liels sāls patēriņš izraisa tūsku.
  • Izvairieties no tukšajām kalorijām (kas atrodamas saldumos, čipsos un citos līdzīgos našķos) – jūsu organismam no tām nav nekāda labuma, un tās pārvēršas taukos.
  • Izvairieties no lielām un treknām maltītēm – tā vietā ir labāk ēst 4 – 5 vieglas maltītes, kā arī ēst katru dienu vienā un tajā pašā laikā.
  • Izvairieties no pārēšanās – tas var veicināt gremošanas traucējumus.
  • Nenašķējieties starp ēdienreizēm – tas veicina liekā svara rašanos.

Uzmaniet savu svaru

Liekais svars var būt viens no urīna nesaturēšanas iemesliem. Palielināts tauku daudzums vēdera rajonā novājina iegurņa muskuļus un rada pastiprinātu spiedienu uz iekšējiem orgāniem, ieskaitot urīnpūsli. Ir būtiski zaudēt kaut dažus liekos kilogramus.

Svara zaudēšana ir grūts uzdevums, bet tas nav neiespējami. Veselīgākais veids svara zaudēšanai ir darīt to pakāpeniski, ievērojot veselīgus ēšanas ieradumus un regulāri vingrojot. Cilvēkiem, kam nav iespējams vingrot, ieteicamas citas fiziskās aktivitātes formas, piemēram, pastaigas, kas arī atstāj pozitīvu iespaidu uz garastāvokli.

Pielāgojiet savu vidi

Viens no nozīmīgākajiem faktoriem, lai cilvēks, kuru skar urīna nesaturēšana, justos labi, ir nodrošināt vieglu piekļuvi tualetei. Apkārtnes pielāgošana ir ļoti būtiska cilvēkiem ar ierobežotām kustībām. Zinot, ka ceļš uz tualeti ir vienkāršs un viegls, samazina stresu, ejot uz tualeti, kas ļauj samazināt nesaturēšanas gadījumus.

Kas var palīdzēt?

  • Izvēlieties apģērbu, kas padara sagatavošanos urinācijai ātrāku – austu pogājamu bikšu izvēle būtu diezgan nepraktiska.
  • Nodrošiniet, ka ceļš uz tualeti ir viegls un vienkāršs – manevrēšana ap šķēršļiem, tādiem, kā dažādas mēbeles, var palēnināt ceļu uz tualeti.
  • Tualetes krēsla novietošana pie gultas ir laba doma, ja nav iespējams pārveidot apkārtni tā, lai jūs būtu droši, ka sasniegsiet tualeti laikā. Tas ir ļoti noderīgi, īpaši naktī.

Pielietojiet profilaktisku ārstēšanu

Nedaudz piepūles, parūpējoties par profilaksi, var ietaupīt jums daudz sāpju grūtību, ko rada urīnceļu infekcijas vai ādas kairinājumi, kas var pāraugt izgulējumos. Gulošiem cilvēkiem ir samazināta imunitāte, gulošu cilvēku āda ir pakļauta kairinošajai urīna iedarbībai. Ir būtiski pievērst īpašu uzmanību higiēnai.

Atcerieties:

  • Ir svarīgi mainīt higiēnas preces, kad tas nepieciešams. Izvairieties no pārāk ilgas viena ieliktņa vai autiņbikšu lietošanas. Absorbējošais produkts, kas ir pilns, nepasargā no urīna nesaturēšanas un var izraisīt ādas kairinājumu.
  • Maigi notīriet ādu katru reizi, kad maināt higiēnas preces. Vislabāk ir lietot īpašas putas vai citu tīrīšanai paredzētu līdzekli, ko var izmantot bez ūdens.
  • Ādu pēc tīrīšanas jāpasargā ar speciālu krēmu, kas novērš kairinātāju iedarbību.

Šeit varat lasīt vairāk par atbilstošu higiēnu cilvēkiem, kuram ir urīna nesaturēšana.